Mahir Güven’in Brieflyart’taki Sergisi 14 Haziran’da Sonlanıyor!

Figüratif resmin ülkemizdeki önemli temsilcilerinden biri olan Mahir Güven’in, zaman ve bellek konularını odağına aldığı kişisel sergisi “Ellerin Zamanlarla Dolu Geldin Bana”, Brieflyart Galeri’de devam ediyor. Sanatçının teknolojik ve toplumsal..

Mahir Güven’in Brieflyart’taki Sergisi 14 Haziran’da Sonlanıyor!
Yayınlanma: Güncelleme: 49 okuma

Figüratif resmin ülkemizdeki önemli temsilcilerinden biri olan Mahir Güven’in, zaman ve bellek konularını odağına aldığı kişisel sergisi “Ellerin Zamanlarla Dolu Geldin Bana”, Brieflyart Galeri’de devam ediyor. Sanatçının teknolojik ve toplumsal gelişmelerin yarattığı yeni hayat düzenini tuvaline taşıdığı yağlıboya resimlerinden oluşan serginin küratörlüğünü Erkan Doğanay üstleniyor. Mahir Güven’in son yedi yılda ürettiği resimleriyle sanatseverlere melankolik ve şiirsel bir yolculuk sunan “Ellerin Zamanlarla Dolu Geldin Bana” sergisini Brieflyart’ta ziyaret etmek için son gün 14 Haziran!

Mahir Guven-Kirmizi Kompozisyon_2024 (TUYB 180x200cm)

Gümüşsuyu’nda yer alan Brieflyart, figüratif Türk resminin yaşayan önemli isimlerinden biri olanMahir Güven’in“Ellerin Zamanlarla Dolu Geldin Bana”başlıklı kişisel sergisini sanatseverlerle buluşturuyor.

Mahir Guven-Uc Kadin_2024 (TUYB 100x100cm)

Kendi sanatsal kronolojisi üzerinden izleyiciyi geriye bakmaya davet edenMahir Güven,“Ellerin Zamanlarla Dolu Geldin Bana” sergisinde izleyicilere “Atölye Resimleri” serisinden nesnelerin tarihine, figüratif izlerden sanat tarihine melankolik ve şiirsel bir yolculuk sunuyor. Geçtiğimiz yüzyılın en etkili şairlerinden Romanya doğumlu Paul Celan’ın bir dizesine atıfta bulunan sergi başlığı, ana fikir olarak sanatçının ilk döneminden bugüne birikiminin kaydını tutuyor.Güven’in, resminin temel sorunsalı olan nesne ve figürü merkezine alan üretimleri, atölyesinin mahremiyetini bütün unsurlarıyla dışa açıyor. Sanatçıyla uyum içinde çalışan modelleri; insani ilişkilerinin izlerini barındıran nesneleri; heykeller; yaşam izleri barındıran seramik saksılı çiçekler; kedisi, köpeği ve atölyesinin balkonunda beslediği kuşların her biri, sembolik ve melankolik anlamlar içeriyor.

Mahir Guven-Model_2024 (TUYB 60x60cm)

Günümüz kent uygarlığının hızlı yaşamlarına tanık olduğu ürün, araç ve nesneler yığınının tam merkezinde insan, sanki hiç değişmeyen ve değişmeyecek olan bir türü andırmaktadır. İnsan denilen varlığın tüm doğal türleri ve nesneleri sınıflandırmak, şekillendirmek, biçimlendirmek gibi alışkanlığı olduğu da bilinir. Kısa bir süre önce, teknolojinin hazımsız egemenliği öncesinde ansiklopedik cilt serileri, genellikle bu nesnelerin ve insanın biçimlendirdiği sürecin listesini yayınlamaktaydı. Oysa günümüze ulaşan bu kayıtların artık günlük mecralara evrildiği, nesnelerin doğum ve ölümlerinin hızlandığı bir dönemdeyiz. İnsanların nesnelerle ilişkiye geçiş süreçleri ve bunun sonucunda ortaya çıkan insani ilişkiler ve davranışlar sistematiği göz önünde bulundurulduğunda, insanın varlık olarak artık kendisinin de yaşadığı bir benzerlik zorunlu olarak ortaya çıkmaktadır. İnsan da tıpkı nesneler gibi, ardında herhangi bir iz bırakamadan hızlıca doğumu ve ölümü yaşamaktadır. Bu sığ çeperi aşabilecek olanlar, yine sanatçılar ve edebiyatçılar olacaktır.

“Ellerin Zamanlarla Dolu Geldin Bana”sergisi,14 Haziran 2024tarihine kadarsalı-cumartesi günleri11.00 – 18.00; pazar günleri13.00 – 18.00saatleri arasındaBrieflyart’ta ziyaret edilebilir.

* Paul Celan /Ellerin Zamanlarla Dolu

İş Bankası Yayınları, Almancadan çeviren: Ahmet Cemal

MAHİR GÜVEN

Figüratif Türk resminin yaşayan önemli temsilcilerinden Mahir Güven, 1958’de İstanbul’da dünyaya geldi. Sanatçı henüz çocukluk yıllarındayken sanatla tanıştı. Ortaokul öğrencisiyken Hikmet Onat’tan resim dersleri almaya başladı. Hikmet Onat atölyesinde desen, yağlıboya resim çalışmaları yaptı. Onat’ın önerisi ve tavsiye mektubu ile 1976 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde(günümüzdeki adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü) Neşet Günal Atölyesi’nde sanat eğitimine başladı. Bu atölyeden 1981 yılında mezun oldu. İlk kişisel sergisini aynı yıl Ankara Evrensel Sanat Galerisi’nde gerçekleştirdi. Bir süre İsviçre, Almanya, İtalya, Fransa ve Amerika’da sanatsal incelemelerde bulundu, bu ülkelerde karma sergilere, sanat fuarlarına katıldı. Yurtdışı ve yurtiçinde birçok sanat galerisinde 50’yi aşkın kişisel sergi açtı, karma sergilere katıldı. Başta MSGSÜ İstanbul Resim ve Heykel Müzesi, Ankara Resim ve Heykel Müzesi, İzmir Resim ve Heykel Müzesi, Türkiye İş Bankası Resim ve Heykel Müzesi koleksiyonlarında olmak üzere yine yurtdışı ve yurtiçinde birçok özel müze ve koleksiyonlarda yapıtları bulunmaktadır. İstanbul’daki atölyesinin yanı sıra Yeditepe ve Işık üniversitelerinin güzel sanatlar fakültelerinde öğretim görevlisi olarak da dersler vermektedir. Mahir Güven sanatsal çalışmalarının yanı sıra çeşitli televizyon kanalları ve YouTube platformunda sanat tarihine dair programları ve resim teknikleri ile ilgili formasyon pratikleri üzerine yayınlar hazırladı. Beğeniyle izlenen “Bir Resim Bir Hikaye” programını hazırlayıp sundu, sanat üzerine bilgi paylaşımına inanan sanatçı düşüncelerini anlatmaya devam etmektedir.

Bilgi için:brieflyart.com

                instagram.com/brieflyart

           twitter.com/brieflyart

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.