Dijital Telif Yasası’nda sona doğru..

Başta basın sektörü olmak üzere dijital alanda içerik üretimi yapan kesimleri ilgilendiren Dijital Telif Yasası‘nda sona gelindi. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, “Dijital Telif Yasası genel itibarıyla..

Dijital Telif Yasası’nda sona doğru..
Yayınlanma: Güncelleme: 150 okuma

Başta basın sektörü olmak üzere dijital alanda içerik üretimi yapan kesimleri ilgilendiren Dijital Telif Yasası‘nda sona gelindi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, “Dijital Telif Yasası genel itibarıyla içerik üreten kişi ile kurum ve kuruluşların ürettikleri içeriğe ilişkin telif haklarını koruma altına almayı amaçlıyor. Yani bir şekilde emek hırsızlığının önüne geçmek istiyor. Meclisteki çalışmalar devam ediyor ve birkaç kurumla birlikte bu çalışmalar yürütülüyor” dedi.

Sabah gazetesinde yer alan habere göre, dünya genelinde olduğu gibi Türkiye‘de de reklam gelirleri dijitale kayarken, reklam pastasının büyük kısmını içerik üretmeyen ancak habercilerin ürettikleri içerikleri izinsiz ve bedelsiz şekilde sayfalarında paylaşan platformlar kazanıyor. Bu nedenle TBMM‘de hazırlıkları süren Dijital Telif Yasası basın sektörü ve içerik üreticileri için büyük önem taşıyor.

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.