Başta basın sektörü olmak üzere dijital alanda içerik üretimi yapan kesimleri ilgilendiren Dijital Telif Yasası‘nda sona gelindi. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, “Dijital Telif Yasası genel itibarıyla..
Başta basın sektörü olmak üzere dijital alanda içerik üretimi yapan kesimleri ilgilendiren Dijital Telif Yasası‘nda sona gelindi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, “Dijital Telif Yasası genel itibarıyla içerik üreten kişi ile kurum ve kuruluşların ürettikleri içeriğe ilişkin telif haklarını koruma altına almayı amaçlıyor. Yani bir şekilde emek hırsızlığının önüne geçmek istiyor. Meclisteki çalışmalar devam ediyor ve birkaç kurumla birlikte bu çalışmalar yürütülüyor” dedi.
Sabah gazetesinde yer alan habere göre, dünya genelinde olduğu gibi Türkiye‘de de reklam gelirleri dijitale kayarken, reklam pastasının büyük kısmını içerik üretmeyen ancak habercilerin ürettikleri içerikleri izinsiz ve bedelsiz şekilde sayfalarında paylaşan platformlar kazanıyor. Bu nedenle TBMM‘de hazırlıkları süren Dijital Telif Yasası basın sektörü ve içerik üreticileri için büyük önem taşıyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.