Ali Eriç ve oğlu Alican Eriç’ten oluşan Türk takımının da aralarında olduğu 110 ekip, 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi’nin Çin etabını tamamlayarak Kazakistan’a geçtiler! Alican Eriç’in pilot, Ali Eriç’in co-pilot..
Ali Eriç ve oğlu Alican Eriç’ten oluşan Türk takımının da aralarında olduğu 110 ekip, 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi’nin Çin etabını tamamlayarak Kazakistan’a geçtiler! Alican Eriç’in pilot, Ali Eriç’in co-pilot olarak, Türk klasiği 1973 model Anadol STC-16 ile yarıştığı rallide baba-oğul, Çin’deki son günde yaşadıkları amortisör sorununun ardından benzinlerinin de bitmesiyle zorluklar yaşasalar da yarışa devam ediyorlar. Ekip, araçla ilgili sorunları giderdikten sonra Kazakistan sınırını geçerek Alma Ata’ya varmadan önceki günün tek “regularity” etabını hatasız ve kayıpsız tamamladılar. Alma Ata’daki serbest günde ise aracın yıkatılması, PETLAS’ın bölge temsilcisi tarafından lâstiklerin değişimi ve motor yağı değişimini tamamlayan ekip, böylece Pekin-Paris Rallisi’nin ikinci bölümü olan Alma Ata –İstanbul yolculuğu için hazırlıklarını tamamlamış oldular. 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi’nde yarışan ekipler, 12 Haziran’da Türkiye’ye giriş yapacak ve sırasıyla Erzurum-Sivas-Ankara’da birer gece kaldıktan sonra 15 ve 16 Haziran’da İstanbul’da olacaklar.
18 Mayıs’ta Çin’in başkenti Pekin’den başlayan yarışa baba-oğul katılan Türk ekibi, yarışın 9. gününde henüz Çin sınırları içerisindeyken bir “regularity” etabının hemen öncesinde arka sol amortisörünü patlattı. Bu şekilde etabı güçlükle geçen ekip, etaptan hemen sonra arka sağ amortisörünü de kaybedince zor koşullu toprak zeminde hayli ter döktü. Alican Eriç ve Ali Eriç, asfalta kavuşmadan 12 km önce benzini de biten araçlarını, yarışa gönüllü destek veren bir kuruluşa ait başka bir araçla çektirerek o akşamki konaklama noktası olan Gobi’deki kamp yerine ulaştılar. Kamp yerinde organizasyonun 10 litrelik acil durum stoğu hakkını kullanan Türk ekibi, akşamüzeri başlayan kum fırtınasında çadırlarına çekildiler.
Ertesi günkü yarışın sonlarına doğru toprak zeminin sertleşmesine rağmen konaklama yerine ulaşan Türk ekibi, 11. günde yol şartlarının ağırlaşması ve arka amortisörlerinin işlevsiz kalması nedeniyle günün kalanını pas geçmeye ve asfalt yoldan doğrudan olarak Çin’in Urumçi şehrine gitmeye karar verdi. Baba-oğul Eriçler, Urumçi’de farklı yapıda bir çift amortisörü araçlarına uygun hale getirip taktırdıktan sonra gece çok geç saatte kamp alanına vardılar. Son birkaç gün içerisinde yaşadıkları sorunlar nedeniyle hayli puan kaybedip gerilere düşen ekip, tüm aksaklıklara ve çok az uyumalarına rağmen ertesi günkü etapları sorunsuzca tamamladı.
Kazakistan’a geçmeden önceki son durakta sabah folklor gösterileriyle uğurlanan 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi ekipleri sınır geçişlerinde hayli vakit kaybettiler. Alican-Ali Eriç, eski başkent Alma Ata’ya varmadan önceki günün tek “regularity” etabını hatasız ve kayıpsız tamamlayarak Alma Ata’ya ulaştılar. Türk ekibi, 15. gün olan serbest günde aracın yıkatılması, PETLAS’ın bölge temsilcisi tarafından lâstiklerinin değişimi ve motor yağı değişiminden sonra, 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi’nin Alma Ata – İstanbul arasında gerçekleşecek ikinci bölümü için hazırlıklarını tamamlamış oldular.
Yarışın Kazakistan’daki bölümü, Alma Ata’dan sonra Şimkent ve Kızılorda’ya devam ederek Aktau’da sona erecek. 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi’ne katılan ekipler, Aktau’dan Azerbaycan’ın başkenti Bakü’ye havayoluyla giderek, buraya feribotla gelecek olan araçlarını karşılayıp yarışa devam edecekler.
Dünyanın farklı ülkelerinden toplam 110 ekibin yarıştığı 8. Pekin-Paris Klâsik Otomobil Rallisi, toplam 36 gün sürecek maceralı bir yolculuğun ve yaklaşık 14.500 km’nin ardından 23 Haziran’da Paris’te son bulacak.
Pekin-Paris arasında bir otomobil yarışması düzenleme fikri uzun yıllar öncesine dayanır. İlk olarak 1907 yılında düzenlenen yarışa katılabilen beş araçtan dördü aylar ve binbir güçlüğü aştıktan sonra Paris’e varabildi. Yıllar sonra, ilk yarışın 90’ıncı yıldönümü nedeniyle ikinci kez “Klâsik Otomobil Rallisi” olarak yeniden düzenlendi. Nihayet 2007’de yüzüncü yılda düzenlenen üçüncüsüyle birlikte üç yılda bir tekrarlanacak bir döngüye girildi. 2010’daki dördüncü ralliye ilk kez bir Türk ekibi; Ahmet Öngün-Erdal Tokcan ikilisi, 1967 model bir Anadol A1’le katıldılar ve meşhur rallicimiz Serdar Bostancı ve ekibi tarafından hazırlanan araçlarıyla genel klâsman ikinciliğini kazanma başarısını elde ettiler.
1959’da Ankara’da doğdu. 1982’de ODTÜ Makine Mühendisliği bölümünü bitirdikten sonra birçok yabancı ve yerli telekomünikasyon firmasında saha mühendisi olarak çalıştı. 1994’te kurduğu şirketinin başında 2005 yılına kadar yöneticilik yaptıktan sonra ilk kıta-aşırı yolculuğunu Otokar firmasına sipariş ettiği özel bir Land Rover Defender araçla tek başına İstanbul’dan Cape Town’a kadar gerçekleştirdi. 2009’da başladığı Dünya seyahatini ise 5 kıta ve 39 ülkeyi aşarak, yine tek başına 2012 yılında tamamladı.
1990’da İzmir’de doğan Alican Eriç, üniversiteye kadar olan yaşamını ve dolayısıyla eğitimini İstanbul’da tamamladı. Melbourne/Avustralya’dak iMonash Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde önce Lisans, daha sonra da Lisansüstü eğitimini tamamladıktan sonra 2015 yılında Türkiye’ye döndü. Önce İzmir’de uluslararası seramik sanatçımız Mehmet Tüzüm Kızılcan’ın atölyesinde iki seneye yakın asistanlığını yaptı. Daha sonra İstanbul’a dönen Alican Eriç bir süre Anadolu Grubu’na bağlı Isuzu Fabrikası’nda tasarımcı olarak çalıştı. Sonrasında kendi seramik atölyesini kurdu ve halen atölyesinde seramik dersleri vermek ve aldığı çeşitli siparişlerin üretimiyle uğraşmaktadır.
Bilgi için: instagram.com/stc16adventures
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.