Okan Bayülgen’den “Richard” yorumu!

Shakespeare’in aynı adlı ölümsüz eserinden uyarlanan sezonun kapalı gişe başyapıtı “Richard”, 20 Ağustos’ta İstanbul Maximum Uniq Hall sahnesinde olacak. Etkileyici rejisi, oyuncu kadrosu ve sürprizlerle dolu akışıyla zamanı unutturan ve..

Okan Bayülgen’den “Richard” yorumu!
Yayınlanma: Güncelleme: 83 okuma

Shakespeare’in aynı adlı ölümsüz eserinden uyarlanan sezonun kapalı gişe başyapıtı “Richard”, 20 Ağustos’ta İstanbul Maximum Uniq Hall sahnesinde olacak. Etkileyici rejisi, oyuncu kadrosu ve sürprizlerle dolu akışıyla zamanı unutturan ve seyircilerin desteğiyle gerçekleştirdiği final tiradındaki eşsiz performansıyla dikkat çeken oyunun biletleri Türkiye’nin etkinlik biletleme platformu Biletinial’da satışta.

Shakespeare’in aynı adlı ölümsüz eserinden uyarlanan sezonun kapalı gişe başyapıtı “Richard”, 20 Ağustos’ta İstanbul Maximum Uniq Hall sahnesinde olacak. Etkileyici rejisi, oyuncu kadrosu ve sürprizlerle dolu akışıyla zamanı unutturan ve seyircilerin desteğiyle gerçekleştirdiği final tiradındaki eşsiz performansıyla dikkat çeken oyunun biletleri Türkiye’nin etkinlik biletleme platformu Biletinial’da satışta.

Okan Bayülgen, bu yeni yüzyılın ilk çeyreğinden bakıyor Shakespeare’in Richard’ına. Modern filozofların yaklaşımlarıyla ele alarak Richard’ın gerçekliğini, Shakespeare’in Richard’ı hikâyeleştirmesini tartışmaya açıyor. Yabancı olmayı, yalnızlaşmayı, vahşileşmeyi tartışırken hayali bir tiyatro kumpanyası Shakespeare’in III. Richard’ını tekrar oynuyor.

Yıl 2012 Kral III. Richard’ın kemikleri Leicester’da bir otoparkta bulunur. Kemiklerin adli tıp uzmanlarınca araştırılıp, kanıtlanması uzun bir zaman alacaktır. Londra’da çoğunlukla sıra dışı sanat oyunları üreten küçük bir tiyatro ise aynı dönemde istek üzerine III. Richard oynayacaktır. Bu arada tiyatroya sığınan ve polis tarafından aranan kimliksiz kriminal bir adam vardır.

Tiyatroya sığınan “Richard” önce oyundaki Richard rolünü, daha sonra da oyunun sahneye konuluşunu üstlenir. “Bozuk yapısı” gereği var olan düzene devletin ya da tiyatronun yapısına karşıdır. Bir yandan hoşgörülü ve demokrat sanatçıların desteğini alırken, diğer yandan tiyatrodaki yapıyı bozmakta, sanatın kurumsal etik ya da hiyerarşik her şeyine karşı gelerek, ortaya alışılagelmemiş bir Richard prodüksiyonu çıkarmaktadır. Drag Queen showlarından, moda defilelerinden ilham almakta, oyuncu olmayan insanları oyuna yerleştirmekte tiyatronun çatısından, insanların özel hayatlarına kadar maddi manevi her şeyi yıkmaktadır. Tiyatro bir facia ile sarsılır. Bu sırada Krallık, III. Richard’ın cenaze törenine hazırlanmaktadır.

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.