Bir Tatlı Kaşığı Çamur 3. sezonunda 2 Kasım Cumartesi günü saat 20.30’da Sahne Pulcherie’de. Geçtiğimiz iki sezonda büyük beğeni toplayan ve 25. Sadri Alışık Tiyatro & Sinema Oyuncu Ödülleri’nde Özel..
Bir Tatlı Kaşığı Çamur 3. sezonunda 2 Kasım Cumartesi günü saat 20.30’da Sahne Pulcherie’de. Geçtiğimiz iki sezonda büyük beğeni toplayan ve 25. Sadri Alışık Tiyatro & Sinema Oyuncu Ödülleri’nde Özel Ödüle lâyık görülen Nushu Tiyatro‘nun, “Bir Tatlı Kaşığı Çamur” adlı oyunu, İKSV 26. İstanbul Tiyatro Festivali’nde prömiyerini gerçekleştirdiği günden bu yana seyircilerle buluşmaya devam ediyor.
Yeni sezonun ilk oyununu 2 Kasım Cumartesi günü 20.30’da Sahne Pulcherie’de sahneleyecek olan ekip, bu sezon da heyecanla seyircisiyle buluşmayı bekliyor. Biletler tiyatrolar.com üzerinden edinilebilir.
Mutfağa hapsolmuş bir kadın, bize yaptığı yemeklerden, kocasından, babaannesinden, çocukluğundan, çocukluk aşkından bahsediyor. Toplumsal cinsiyet üzerine yapılan akademik çalışmalar kapsamındaki röportajlar sonucunda kaleme alınan Bir Tatlı Kaşığı Çamur, tek bir kadının ağzından dökülenler gibi görünse de, aslında bütün kadınların ortak hikâyesi, dili, hissi, ifadesi…
Oyunun dünyası da tam bu ortak paydadan beslenerek hayat buluyor. Metnin de yardımıyla oyuncular, fiziksel tiyatro teknikleri ile performatif oyunculuk ve çağdaş dans olanaklarından faydalanarak, sözlerin ve bedenin hareket ve anlam olasılıklarını araştırıyor. Dekorun ve seyirciyle aralarındaki duvarın olmadığı boş bir alanda, uzamın ve oyunsu olanın peşine düşerek sahnede var oluyor, yine bu yollarla dinamik ve alternatif bir dil yaratmanın peşine düşüyorlar.
Yazan: Elif Candan
Yöneten: Pınar Akkuzu
Oynayanlar: Bengisu İspir, Cansu Canaslan
Yardımcı Yönetmen: Gizem Akdoğan
Hareket Tasarımı: Ceyda Özcan
Müzik Direktörü: Berkay Özideş
Işık ve Sahne Tasarımı: Utku Kara
Kostüm Tasarımı: Hilal Polat
Afiş Fotoğraf: Murat Dürüm
Afiş Tasarım: Deniz Benzetsel
Işık Operatörü: Erhan Mir
Yapım: Nushu Tiyatro
Gülin Dede Tekin – Bir Tatlı Kaşığı Çamur, tüm kadınların çok iyi bildiği bir şarkıyı sil baştan ve kendini ezdirmeyen bir tonda yeniden söylüyor. Fiziksel tiyatronun tüm olanakları aranarak, ezberlerimizi şaşırtacak bir şekilde sahneye taşınmış. Bir mutfağın dört duvarı arasına sıkışmış ve katman katman kendini açan kadınların hikayesinde oyuncular sahnede ışıldıyor. Porselen bebekler, kokular, danslar, gölgeler, kepçeler, önlükler ve çocuk şarkıları eşliğinde ‘doktor onaylı saklanan’ kadınların böylesine sıradışı anlatılan hikayesi mutlaka görmeniz gereken işlerden biri. / Gazete Oksijen
Elif Avcı– Oyunu izlediğimden beri çocukluğumdan itibaren içine sığmaya çalıştığım ‘kadınlık’ kimliğini ve salondaki kadınların oyun boyunca aynı tonda kıkırdamalarının altında yatan duyguyu düşünüyorum. Oyun, kız çocukluktan kadınlığa kadar bütün öğrenilenlere dışarıdan bakmamızı sağlıyor. / Habertürk
Erdoğan Mitrani- İki müthiş oyuncusunun benzersiz yorumuyla 60 dakikaya tüm kadınlık hallerini ustalıkla sığdırabilen, dokunaklı, hem rahatsız edici hem de çok etkileyici bir oyun. / Şalom Gazetesi
Zelal Buldan– Oyunun başından sonuna eşlik eden şarkılar, tekerlemeler âdeta oyuncuların yaşlarını unutturuyor. Evlilik yıllarından okul sıralarına, ilk aşka, gelecekten geçmişe, hayallerden gerçekliğe, oradan buraya giderken; bu şarkılar gezintiyi öylesine yumuşatıyor ki duyguları hemen yakalıyoruz. Renk ve ışık değişimleri de bize bu yolda eşlik edince, zaman atlayışlarının hiçbirinde kaybolmuyoruz. Bütün bu duygu takibinin böylesine uyumlu ilerleyişi de oyun boyunca dikkatimizin bir an bile dağılmamasına sebep oluyor. / Bant Mag
Geçtiğimiz iki sezondur çeşitli şehirlere bol bol turne düzenleyen ve farklı mekanlarda yeni buluşmalar yakalamayı amaçlayan ekip, sezonun ilk oyununda da seyircisini birlikte çamurlanmaya davet ediyor.
Nushu Tiyatro konservatuar yıllarındaki partnerliklerini mezun olduktan sonra profesyonel sahneye taşıyan, Bengisu İspir ve Cansu Canaslan’ın 2022 yılında kurmuş olduğu bir topluluktur. Grubun ismini aldığı Nushu, Çin’in güneyindeki Hunan bölgesinde Jiangyong’da 13. yy itibariyle kadınların yalnızca birbirleriyle iletişim kurmak için oluşturdukları gizli bir dildir. Jiangyong’da kadınlar, hayatlarından bahsetmek, otobiyografi, şiir, öykü gibi yazılarını bir kız kardeşlik duygusuyla birbirleriyle paylaşmak için bu dili kullanmışlardır. “Cadı el yazmaları” denilerek 20. yüzyılda yasaklanmasına rağmen günümüze kadar nesilden nesile aktarılmıştır. “Bir Tatlı Kaşığı Çamur” tıpkı Nushu gibi, sahnede kendi dilini oluşturmayı hedefleyen, sahne üzerindeki hareketin olanaklarını arayan ekibin ilk oyunudur. Ekip, üretimlerine bu yeni dil arayışı doğrultusunda devam edecektir.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.